کلاس درس

تقویت و آمادگی برای آزمون آموزگاری

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

جزوه فلسفه

جزوه دست نویس فلسفه تعلیم و تربیتمورد استفاده آزمون های  استخدامی....... کنکور ارشد 

۰ نظر

جزوه روانشناسی تربیتی

جزوه دست نویس

جزوه دست نویس روانشناسی تربیتی

مناسب آزمون های استخدامی، کنکور ارشد...........

۰ نظر

توصیه های آموزشی برای داوطلبان

سلام خدمت شما برادر و خواهر محترم که قصد شرکت در یک آزمون استخدامی رو دارید

 برای رشته آموزگاری لازم است نکاتی را مد نظرتان باشد تا نتیجه خوبی را دریافت کنید

* تعیین منبع مطالعاتی خوب با زمان بندی درست و لذت بخش ،بدون حس  خستگی و زجر کشیدن و حبس کردن توی یک خونه مثل زندانی ها

* ایجاد یک فکر ثابت و عدم تغییر ذهنی و وس وسه فکری، که دیگران چکار می کنند و شما عقب افتادی، یا اینکه استخدامی که شروع می شود تا من شروع به درس خواندن کنم.......

*مشخص کردن یک روش مطالعاتی، و عوض نکردن روش های  مطالعاتی.......

*تعیین یک برنامه مطالعاتی مناسب و متداوم

*ایجاد حس رقابتی سالم در وجود خود در ضمن مطالعه و با لذت درس خواندن

*تعیین زمان ورود به فضای مجازی و محیط های غیر درسی جهت تفریح و اوقات فراغت........

*........

جهت دریافت  و نتیجه خوب با ما بانظر دادن در ارتباط باشید

۰ نظر

توانایی نه گفتن

عنوان: طراحی واحد یادگیری «توانایی نه گفتن»

 

دانشجومعلمان: الهه نقی زاده، سمیرا توشه اصل

استاد راهنما: جناب آقای نعمت الهی

مقدمه

نوجوانی دورۀ گذر و مرحله انتقال به بزرگسالی است. نوجوان به سرعت از محرک های محیطی متأثر می شود و رفتارهای خطرجویی را انجام می دهد. گروه همسالان در دوره نوجوانی از حیث سن تقویمی و عقلی به هم نزدیک هستند و می توانند فشار روان شناختی خواسته یا ناخواسته ای را از طریق گروه بر اعضاء وارد کنند. رفتارهای پرخطر معمولاً در این گروه های دوستی شکل می گیرد. اما دوستی یک نیاز نیز هست. لذا اگر در این سن شیوه های صحیح دوستی و انتخاب دوست و مهارت های اجتماعی به طور صحیح به نوجوانان آموزش داده شود می توانند این دوستی ها را به فرصت های خوب برای سازندگی و ارتقاء شخصیت خود مبدل کنند.

مهارت نه گفتن از مهم ترین مهارت های زندگی موفقیت آمیز است. ما به دنیا نیامدیم تا آرزو و خواسته هر کسی را برآورده کنیم. چرا که گاهی نیاز و خواسته خود ما هم از اهمیت بالایی برخوردار است. ما تنها تا حدی می توانیم با دیگران همراه باشیم و رضایتشان را به دست بیاوریم که حقوق خودمان پایمال نشود و از زندگی و اهداف خودمان دور نشویم.

دانلود

۲ نظر

جلسه اول سنجش

نکات کلیدی جلسه اول: 
1 -تعریف گی از اندازهگیری: اندازهگیری فرآیندی است که تعیین میکند یک شخص یا یک شیء، چه مقدار از یک ویژگی برخوردار 
است. (یعنی نسبت دادن عددی به یک صفت بر اساس یک قانون) 
2 -ویژگیها یا صفات روانی (مانند هوش، خلاقیت، انگیزش، نگرش، یادگیری) را باید به طور غیر مستقیم اندازهگیری کرد. 
3 -معمولترین وسیله اندازهگیری ویژگیها یا صفات روانی، آزمون است. 
4 -آزمون: وسیلهای است برای اندازهگیری نمونهای از رفتار. و معمولا شامل مجموعهای از سوالات است. 
5 -پرسشنامه: مجموعهای از سوالات هستند که هدف آن جمع آوری اطلاعات در باره ویژگیهای افراد است. 
6 -آزمون و پرسشنامه هر دو مجموعهای از سوالات هستند. هر دو در برگیرنده نمونهای از رفتار هستند. و غالبا (نه همیشه) به 
صورت کتبی اجرا میشوند. پرسشنامه و آزمون هر دو، ابزار سنجش کمیت هستند و نتیجه آنها به وسیلهی عدد و رقم (نمره) گزارش 
میشود. 
7 -تفاوت آزمون و پرسشنامه از لحاظ موضوع مورد اندازهگیری: آزمون، تواناییها را اندازهگیری میکند، اما پرسشنامه، ویژگیهای 
غیر توانایی را میسنجد// آزمون: ابزار عملکرد پیشینه است (یعنی حداکثر توانایی فرد را در زمینهی مورد سنجش نشان میدهد)، 
اما پرسشنامه: ابزار عملکرد نوعی است (یعنی وضع معمول و طبیعی فرد را توضیح میدهد). 
8 -آزمودن یعنی چه؟: وقتی برای اندازهگیری یکی از ویژگیهای روانی یا تربیتی یک فرد یا گروهی، از آزمون استفاده میکنیم به 
این عمل، آزمودن میگوییم. 
9 -سنجش: کلی تر از اندازهگیری و آزمون است. سنجش، یک تحلیل جامع و چند وجهی از عملکرد است و ممکن است از فنون 
مختلفی استفاده کند و الزاما با کمیت سر و کار ندارد. 
10 -سنجش برای فرآیندی به کار میرود که برای گردآوری اطلاعات معنادار و مورد نیاز تصمیمگیری (در باره دانشآموزان، برنامه 
درسی، سیاستهای آموزشی و...) مورد استفاده قرار میگیرد. 
11 -یکی از ویژگیهای مهم ارزشیابی (ارزیابی)، تعیین کیفیت است زیرا داوری ارزشی با توجه به کیفیت به عمل میآید. پس 
ارزشیابی یعنی تعیین ارزش برای چیزی و تعیین کیفیت آن. 
12 -اصطلاح سنجش، در حوزه روانشناسی بالینی و آموزش وپرورش بیشتر به کار میرود. 
13 -سنجش کلاسی یعنی: تمام فرآیندهای مورد نیاز در باره تصمیمگیری در باره یادگیری دانش‌آموزان

۰ نظر

سنجش به مثابه یادگیری

��پرسش های یک یادگیرنده مستقل از خود: )در سنجش به مثابه یادگیری(
�� هدف از یادگیری این مفهوم یا مهارت چیست؟
��من در مورد این موضوع چه می دانم.
�� کدام یک از روش هایی که بلد هستم به من بهتر کمک می کند.؟
�� آیا من به واقع در حال درک این مفاهیم هستم؟
��معیارهایی که براساس آن ها بتوانم کارم را توسعه دهم کدامند؟
�� آیا به هدف مورد نظر رسیدم؟
�� وظیفه معلم : )در سنجش به مثابه یادگیری(
1-آموزش روش هایی برای سنجش فردی. مثال�� تهیه ی نقشه ی مفهومی درس
2-تهیه مثال هایی از کارهای با کیفیت.
3-تهیه ی معیار های یک کار کیفی با دانش آموزان.
4-شناسایی و اعالم مواردی که حاکی از عدم یقین است. مثال�� کار گروهی برای اطمینان از این که درک اتفاق افتاده است.
 مثال�� طراحی پرسش های امتحانی برای گروه دیگر 
 مثال�� طراحی معیار های کنترل کیفیت کار )برای خودسنجی(
5-فراهم کردن فرصت هایی برای تمرین خودسنجی.
6 -بازخورد توصیفی به خود) اعتماد به بنفس( مثال�� معلم امتحان می گیرد دانش آموز برگ خودش را تصحیح می کند و بازخورد توصیفی به خودش می دهد.
7-ایجاد محیط امنی که به دانش آموزان امکان ریسک کردن ،اشتباه کردن و بیان اشتباهات را بدهد.
8-اطمینان به دریافت کمک از معلم
�� به زبان دیگر:
دانش آموزان تمایل دارند به انجام فعالیت های ریسکی و چالشی که باعث آشکار شدن شیوه ی تفکرشان می شود ، پس الزم است 
بر روی موارد زیر کار شود:
�� دانش آموزان باید درک کند که در مراحل رشد ، شکست یک امر طبیعی است.
�� این شکست نباید تکرار شود و شناخت علل شکست همان موفقیت است.
�� با مشارکت دادن دانش آموزان در سنجش خود و ثبت نتایج موارد فوق را آموزش دهید.

۰ نظر

نمونه سواالت کتاب برنامه ریزی درسی کلاس های چندپایه-تالیف:صمدیان. ویژه آزمون جامع آموزگاری

۱-مهم ترین هنر یک معلم کالس های چندپایه کدام است؟��تبدیل کردن تهدید به فرصت آموزشی
۲-یکی از روش های مطلوب تبدیل تهدید به فرصت آموزشی کدام است؟��آموزش مارپیچی جروم برونر
۳-نام های دیگرمدارس چندپایه کدام اند؟��مدارس چندسنی-مدرسه ی تک معلمی-کالس چندسطحی
۴-حداقل وحداکثرسن ثبت نام برای دوره ابتدایی؟��حداقل۶وحداکثر۱۰
۵- کالس های چندپایه از چه سالی در ایران موردتوجه جدی نظام آموزشی قرارگرفت؟��ازسال۱۳۹۰باتدوین سندتحول بنیادین
۶-یک دانش آموز نهایتاتا چه سنی میتواند درکالس اول چندپایه ثبت نام کند؟��۱۰سال
۷-درسال تحصیلی۹۶-۹۵ از مجموع کالس تشکیلی در روستاها چنددرصد بصورت چندپایه تشکیل واداره میشد؟��۴۴درصد
۸-کدام عوامل بیشترین نقش را در تشکیل کالس های چندپایه در هندوستان دارند؟��کمبودمعلم وفقراقتصادی
۹- درایران چه عواملی مهمترین نقش را در افزایش کالس های چندپایه دارند؟��کاهش جمعیت دانش آموزی و مهاجرت 
روستائیان
۱۰-این گفته ازکیست؟»هنری که هنرمندآگاه آرزوی رسیدن به آنرا دارد،هنرکودکان است.«��پیکاسو
۱۱-چنددرصد کالس های تشکیلی دوره ابتدایی در هندوستان از نوع کالس های چندپایه می باشد؟��۷۷درصد
۱۲-تأسیس دارالفنون در چه سالی و به همت چه کسی صورت گرفت؟��سال۱۲۳۰به همت امیرکبیر
۱۳-اگر دو نفر آموزگار در یک روستا خدمت میکنند، بهترین ترکیب کدام است؟�� پایه اول،دوم وسوم یک کالس
 �� پایه چهارم،پنجم وششم یک کالس
۱۴-محدودیت های کالس های چندپایه در چندمقوله بررسی می شوند؟��دردومقوله:۱-محدودیت های آموزشی
 ۲-محدودیت های غیرآموزشی
۱۵-دردوره ابتدایی مهم ترین درسی که میتوان با آن عادت به کارگروهی وتیمی را آموزش داد کدام درس است؟��درس
تربیت بدنی
۱۶-بنظر دوگالس مهم ترین عامل پیشرفت دانش آموزان کدام است؟��عالقه والدین
۱۷-طبق تحقیقات صورت گرفته چنددرصد فرایند آموزشی در خارج از محیط کالس درس طی می شود؟��۷۵درصد

جهت دریافت به آدرس تلگرامی     https://t.me/joinchat/AAAAAE94Q4CLlIAvC7R6bA  پیام ارسال نمایید      

۰ نظر

خلاصه مباحث(مابعدالطبیه واقعگرا و تربیت)

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید

نکات مهم (ایدالیسم و رئالیسم)

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید