- اصول تعلیم و تربیت مفاهیم و نظریه ها و قواعدی نسبتأ کلی هستند که در بیشتر موارد صدق می کنند
- این اصول مبتنی بر تعالیم دینی ،تحقیقات روانشناسی، جامعه شناسی.....نظریات مربیان.... می باشند
- تعلیم و تربیت غیر از روانشناسی است
- تعلیم و تربیت از رشته های مختلف استفاده می کند
- رفتار بچه ها تحت تأثیر روابط اجتماعی قرار دارد
- تحولات تربیتی نتیجه مطالعات پستالوزی، فروبل، اسپنسر ،دیویی،....... می باشد
- رشد یک تغییر دائمی....است
- رشد به صورت تدریجی ظاهر می شود....
- رشد مسائل و مشکلات خودش را دارد
- در جنبه های مختلف شخصیت خودش را نشون می دهد
- رشد افراد مختلف است.............
- احتیاجات اساسی افراد عبارتند از
/احتیاجات بدنی
/احتیاجات روانی
احتیاج به محبت
/احتیاج به بستگی و تعلق به گروه
/احتیاج به ابراز وجود
/احتیاج به امنیت، نظم، هدف
- وظایف رشد در دو دوره بررسی میشه
/دبستان
/بلوغ
- وظایف رشذ ذر ذبستان
/توسعه نظر در باره خود
/طرز بسر بردن با دیگران
/یادگیری نقش مذکری و مونثی
/یادگیری مهارت های اساسی
/رشد مفاهیم و معانی
/رشد امور اخلاقی
/استقلال شخصی
- وظایف رشد در دوره بلوغ
/برقراری روابط با همسالان
/قبول نقش
/استفاده از قدرت بدنی
/مستقل ساختن خود از لحاظ عاطفی
/استقلال اقتصادی
/انتخاب شغل
/امادگی برای ازدواج
/رشد مهارت های عقلانی
/شناخت حقایق علمی
/کسب تحصیل ارزشها
- آمادگی شرط اصلی می باشد در یادگیری
- برنامه مدرسه باید قابل انعطاف باشد
- تجربیات قبلی تاثیر دارند در یادگیری مطالب تازه
- درجریا یادگیری دانش اموز فعال باشد.اصل فعالیت
- معلم علاقه دانش اموزان را نقطه شروع کار خود قرار دهد. اصل رغبت
- اگر انتقال صورت نگیرد کار مدرسه بیهوده است.اصل انتقال
- مطالب به صورت کل.......................
اگر نکات فصل اول مورد استفاده شما قرار می گیرد جهت ادامه نکات فصل اول به صورت pdf از بخش نظرات در خواست بدید