گفتگوی آقای مائه و پروفسور ایواساوا در مورد  روش بحث
 کاسه ماهی

پروفسور ایواساوا: من به عنوان بخشی از یک کلاس تعاملی در مورد  بحث کاسه ماهی * نظری موافق دارم.
 

* بحث کاسه ماهی
روشی برای تعمیق گفتگوی خوب و به اشتراک گذاری مطالب با همه شرکت کنندگان. این می تواند شرکت کنندگان را از موقعیت های مختلف ترغیب به درک و گوش دادن به دیدگاه های یکدیگر کند. 

در این مرکز چهار دانش آموز وجود دارد و چندین دانش آموز نیز وجود دارند که به مکالمه بین آنها گوش می دهند. موضوع گفتگو را تنظیم می کنم. مقصدی که این کار را معرفی کردم این است که دانش آموزان شنونده درک کنند که چگونه بحث شروع می شود.

دانش آموزان همچنین می آموزند که باید پایه ای برای بیان عقاید خود داشته باشند ، بنابراین دانش آموزان از عباراتی مانند "من موافقم زیرا ......" استفاده می کنند.

من فکر می کنم که نقش معلم این است که نظر مخالف را به دانش آموزان بدهد تا بحث را تحریک کند . دانش آموزان همچنین وقتی از یک عقیده کاملاً جدید بیرون می آیند از بحث لذت می برند.

آقای مائه: دانش آموزانی که به اطراف گوش می دهند چه بازخورد می دهند ؟

پروفسور ایواساوا: در مباحث کاسه ماهی ، معمولاً وضعیت مکالمه به شما یادآوری می شود ، اما فکر می کنم مهم است که ابتدا به مکالمه گوش دهید ، بنابراین من به شما اجازه نمی دهم یادداشت برداری کنید.